Palazzo Puro Mirella Rosa e1660739929247 - Boek review | Palazzo Puro door Mirella Rosa
Boeken & Schrijven

Boek review | Palazzo Puro door Mirella Rosa

Een tijdje geleden zag ik een berichtje op social media voorbijkomen over een roman dat het verhaal van een verborgen verleden van een palazzo vertelde. Mijn interesse was meteen gewekt. Ik hou van verhalen met een tikje mysterie en geschiedenis en dan vooral als het zich in een huis afspeelt, zoals het boek Palazzo Puro. Vandaag deel ik een boek review over Palazzo Puro door Mirella Rosa.

Inhoud

Mirella wordt verliefd op een vervallen Italiaanse villa. Ondanks de bedenkingen van haar man en tienerzoon, besluit ze het huis te kopen van twee oude zussen die het erfden. Zij weten niet waarom zij de erfgenamen waren en vertellen over een mysterie dat nooit is opgehelderd. Terwijl Mirella het huis opknapt en zich onderdompelt in het Italiaanse leven, krijgt ze langzaam het gevoel dat de villa een duister verleden heeft. Wanneer ze oude liefdesbrieven vindt, ontdekt ze een geheim dat angstvallig verborgen is gehouden.

In 1939 droomt de jonge visnetweefster Sofia van een ander leven. Ze wordt verliefd op de zoon van de fabrieksdirecteur, de mooie Danilo. Hij moedigt haar aan om haar dromen te volgen. Dan gebeurt er echter iets waardoor alles verandert. Sofia moet zich staande houden in een leven waar ze niet zelf voor heeft gekozen. Na de Tweede Wereldoorlog neemt Sofia een pijnlijke beslissing, waarvan zij de gevolgen voor altijd met zich mee zal dragen. Zal tientallen jaren later Mirella het goed bewaarde familiegeheim onthullen of blijft het voorgoed verborgen?

Palazzo Puro speelt zich af tussen glooiende heuvels vol olijfbomen en wijngaarden in de regio Le Marche in Italië en vertelt een verhaal over liefde, vriendschap, verraad en hartverscheurende keuzes (Bron: Bol.com).

Italie - Boek review | Palazzo Puro door Mirella Rosa

Mijn mening

Houd je van mysterie, Italie, huizen en een tikje feelgood? Dan is dit echt een boek voor jou. Door de prachtige sfeerbeschrijvingen waande ik me tijdens het lezen in Italie. Het proces van de verbouwing en de vondst van de oude liefdesbrieven, maakt dit boek een echte pageturner. De twee verhaallijnen stromen mooi in elkaar over en de goed uitgewerkte en intrigerende personages maken het verhaal ook spannend. Dit boek is echt een aanrader om te lezen, zeker als je ook droomt van een huis in het zonnig zuiden.

Kijk ook op de het Instagram account van Mirella Rosa (Palazzo Puro) over het restauratieproces en mooie beelden van het palazzo.

Ga jij dit boek lezen?

Geef een antwoord